‘krant van de ziel’ Protest is ook een woord

Deze die de trend veggie in de mond nemen, maar dan wel een gemanipuleerde soja sausje gebruiken.

Deze die het vrijdenkend imago beminnen als het licht van in hun ogen, maar argumenten verzinnen om een andere geloofsbeleving  te onderdrukken.

Deze die de stal van de groene getinte partijen wel ruiken, maar het ongewenste kruid vanuit hun tuin weg willen.

Deze die de zorgzaamheid wel aanvoelen, maar de buur met de onbegrepen handelingen wensen ze weg.

Deze die wel houden van evenwicht in een gesprek,  maar de media te vaak als informatiebron gebruiken.

Deze die zich kleden als een ecologische hippie, maar zich dan wel met een grote wagen verplaatsen.

Deze die wel gehoor hebben voor antiracistische woorden, maar de vluchtelingen van onze bommen uitsluiten.

 

Ik geef mijn huisdieren een goed leven, zo moet ik me niet schamen, als ik hun opeet als ik honger heb

Ik bekijk de kleuren met dezelfde kracht en geef ze dan hun perspectief vanuit hun persoonlijkheid.

Rond fietsend in de natuur zorgt de wind ervoor, dat de knopen uit mijn haar en zwarte gedachten verdwijnen.

Ik verwelkom iedereen, ook zij die mij uitsluiten. Tracht mensen te helpen, zonder zelf uitgebuit te worden.

Ik draai rond om zo het evenwicht te voelen.

Ik verplaats me naakt om mijn eigenheid te bewaren.

Ik voel de pijn van racistische woorden, als we van elkaar aan het vervreemden zijn.

 

Tracht de positieve energie te weerspiegelen die je ontvang.

Tracht me in te leven

Ik doe wat ik denk

ben wat ik doe

zo tracht ik te zijn wat ik zeg.

Geef een reactie

