Nieuwe tekeningen voor het project ‘kompanen’

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

 

Voor het project ‘kompanen’ tracht ik vrienden en mensen die ik leerde kennen via sociale media te overtuigen voor mijn lens te komen staan. Door dan de foto’s te bewerken in Photoshop en te schilderen met een wacom tekentablet, tracht ik zo klassieke schildertechnieken te combineren met moderne instrumenten zoals een pc en een digitale tekentablet. Vervolgens zullen de portretten allen samen tentoongesteld worden in de  expositie ‘kompanen’
Met het project ‘kompanen’ tracht ik een soort van tegenbeweging op gang te brengen  tegenover de uitgebreide vriendschapsverzoeken die we krijgen via sociale media. Tevens ben ik tijdens het schilderproces van het project ‘kompanen’ me aan het verdiepen hoe sociale media werkt, dit door middel van een blog en door middel van het dichtbundel ‘ krant van de ziel’
Door sociale media technieken samen met digitale tekentechnieken te combineren met elkaar, tracht ik zo de digitale en niet-digitale kloof in mijn vriendenkring te verkleinen. Om zo de sociale cohesie te vergroten.
Door de zoektocht binnen de mogelijkheden van de digitale fotobewerking en het digitaal schilderen, tracht ik tevens een connectie te zoeken met deze moderne technieken en de klassieke schilderkunst.
Dit is de eerste twee tekeningen, fotobewerkingen van een reeks van 44 verschillende bewerkingen.

Geef een reactie

